Selasa, 17 September 2013

Pinggan Mangkuk Lama

Assalamualaikum,
Apa khabar? Dah lama kita tak bertemu di sini. Bukan tak ada cerita untuk dikongsikan di sini. Jika ada masa terluang, saya masih setia dengan hobi menghias rumah, menjahit dan menggubah hantaran. Cuma entah mengapa angin malas untuk mengemas kini blog sering bertiup kencang.

Hari ni tiba-tiba mood yang selama ini dah ke laut tiba-tiba muncul kembali. Walau bagaimanapun, untuk entri kali ini bukan cerita tentang kraftangan yang akan saya hidangkan. Kali ini saya ingin berkongsi koleksi pinggan mangkuk lama warisan ibu saya. 

 Motif bunga yang tertera pada set pinggan mangkuk ini.

 Bentuk teko yang lari dari kebiasaan.


Sugar pot dan creamer jar


Pinggan


Setelah 23 tahun berada dalam simpanan emak, kini set pinggan mangkuk ini telah bertukar tangan. Sudah tentu saya cukup gembira memilikinya.

Tiada ulasan: